Sortides lúdiques i culturals

Vacances d'estiu

2016-06-14 15:43

El passat dia 8 de Juny, ens vam reunir tots a les 9 del matí i vam pujar a l'autocar destí Vilafortuny (entre Cambrils i Salou). Al arribar, vam registrar-nos al hotel i vam començar les nostres vacances entre la piscina i la platja. Desprès de dinar i descansar una mica, ens vam anar donant un tomb cap a Salou, on vam menjar un gelat i vam anar a passejar.

Al dia següent, després d'esmorzar, alguns vam anar cap a la platja ( amb una aventura a una barca amb tobogán inclosa), i d'altres ens vam quedar a la piscina, on vam romandre fins l'hora de dinar.

Per la tarda, per continuar visitant els voltants, vam anar a Cambrils per tornar a fer un gelat i visitar les tendes que hi havien al voltant. Ja per la nit, desprès de sopar al buffet de l'hotel, vam anar a l'hotel del costat, on feien karaoke. Alguns es van atrevir a pujar a cantar i d'altres ho van fer desde la taula, però tots vam riure i disfrutar molt.

Sense adonar-nos, va arribar el divendres dia 10. Alguns van decidir anar a fer un tomb per Salou i d'altres van romandre tot el matí a la platja. Ja a l'hora de dinar, ens vam ajuntar tots i, desprès de l'últim menjar junts, vam agafar l'autocar amb direcció Lleida.

En conclusió, van ser 3 dies intensos, divertits i magnífics per tots nosaltres. Una bona experiència de ben segur repetiríem.

Dinar de nadal 2015

2016-06-07 16:45

Aquestes festes de nadal, concretament el dia 23 de Desembre a les 14.00 del migdia, més d'una vintena de companys del centre de rehabilitació psicosocial de Lleida vam organitzar un dinar a l’Espai de Salut.

Uns es varen encarregar de guarnir l’espai on realitzem habitualment les activitats. Era un dia especial, ja que fèiem l’acomiadament de la coordinadora del centre, la Sílvia.

Dies previs de la celebració d’aquest esdeveniment vam organitzar-nos per realitzar les diferents tasques, parar la taula, servei dels aliments, animació... El menjar de l'àpat vam comprar-lo a una gran superfície de la zona, el qual oferia un generós descompte.

Primerament vam degustar un aperitiu que constava d’una amanida, patates xip, mandonguilles, croquetes, etc. Després vàrem menjar el pollastre a l'ast amb guarnició de patates que estava boníssim.

Dos usuaris van animar la festa amb una sèrie d’acudits i escenificacions que van preparar amb molta il·lusió i que van tenir molt èxit entre les persones assistents.

Durant l’entrega del regal, la Sílvia es va emocionar i alguns companys també; vàrem dedicar-li uns aplaudiments perquè va ser una persona molt important per nosaltres i va desenvolupar en tot moment una tasca molt professional durant la seva llarga trajectòria dins del servei de rehabilitació psicosocial a Lleida. El típic regal “d’amic invisible” no hi va faltar, que va estar ple de sorpreses nadalenques. El Josep Maria va ser molt detallista a l'hora de fer fotografies a tots els usuaris que les va entregar després.

Aquest dia va ser extraordinari per tots nosaltres perquè vam poder gaudir de la companyia dels nostres companys i professionals en un ambient molt agradable.

La mona a "El xop"

2016-05-03 16:46

El passat divendres dia 1 d'Abril, el centre de rehabilitació psicosocial de Lleida va fer una sortida dins de les activitats lúdiques que ja són habituals. Els usuaris i professionals van trobar-se a la Mitjana de Lleida a les 11 del matí. A continuació varen dirigir-se fins a «El Xop». Un cop allí vam poder gaudir d'una sèrie d'atractius naturals com ara les flors, animals i un entorn verd que convidava a les relacions socials.

Vam tenir l'oportunitat de sentar-nos en uns bancs de fusta molt confortables. També vam jugar al ping-pong, futbol i varem fer diversos jocs cognitius amb la pilota i sense.

Un cop realitzades aquestes activitats vam anar per feina i vam fer una calçotada amb una salsa exquisita. Després de menjar molts calçots vam provar unes carxofes, samfaina, carn a la brasa i per postre crema catalana amb maduixes. Finalment varem fer un cafè.

Va ser un dia molt entretingut acompanyats dels professionals.

Sortida a la neu 2016

2016-04-05 16:38

El dimarts dia 23 de febrer, a les 7:45h sortíem de Lleida, amb companys del club social La Brúixola, els de la residencia Elisenda de Montcada, i sant Joan de Deu d'Almacelles direcció al Vall de la Pineta. Al voltant de les 11h vam parar al parador d'Ainsa a esmorzar i fer un breu descans.

Sobre les 12h arribarem i entrarem al refugi, mentrestant uns companys del Sant Joan de Deu van fer ruta amb les raquetes i la resta sense, degut a la poca neu, vam iniciar una ruta cap a les cascades del cinca anomenades cascades de la Larri.

I fen una caminada força llarga vam tornar al refugi a pel dinar (que es va endarrerir fins les 16h per el desaparegut autocar).

I sobre les 19:00/15 vam arribar a Lleida.

SORTIDA A MOLLERUSSA

2016-02-16 16:50

A les 8:30 del dimarts dia 26 de gener vam sortir de l'estació de RENFE els grups del club social la Brúixola , la residència Elisenda de Montcada i nosaltres el centre de dia de Lleida de rehabilitació psicosocial .Ens vam dirigir a Mollerussa allí ens vam trobar amb usuaris de San Joan de Deu i del Centre de dia de Tàrrega, vam esmorzar al bar de l'amistat i ens vam desplaçar fins al pavelló d'esports ,vam fer tres activitats d'esport i lúdiques. Ens vam distribuir una vegada arribats al pavelló i després de deixar les bosses ens van distribuir en tres grups i vam jugar un partit de futbol, un de beisbol, i un de frisbee. Tots tres grups havíem de jugar a cada activitat uns vint minuts. Abans de dinar vam passejar per Mollerussa i vam visitar el parc de Mollerussa i hi vam veure els animals com els ànecs, cignes, i paons. Després de dinar ja vam tornar amb el tren des de Mollerussa a Lleida.

EXPOSICIÓ A LA BIBLIOTECA PUBLICA DE LLEIDA

2016-02-16 16:47

Avui dia 9 de febrer, durant el matí em anat a veure una exposició a la biblioteca publica de Lleida, al claustre de l'hemeroteca, anomenada « creativitat i salut mental».Es una exposició col lectiva d'arts plàstiques amb obres de Ricard Mira, Pepi Montesinos , Eva Rauret i Mercè Torrentallé. Ho organitza Salut Mental Catalunya. Hi havia quadres on expressava diferents emocions com la tristesa la soletat i la por, i escultures de ferro amb forma de rostre, i també hi havia poesies escrites per l'Eva que havia dedicat al seu germà. Es una exposició molt solidaria i sensibilitza a la societat del col·lectiu que pateix una malaltia mental . Ens ha agradat els seus colors i els rostres de les escultures, i havia quadres destractes amb molts colors.

VACANCES  2015

Aquest estiu passat vam anar a Salou - Cambrils al hotel Augustus,els companys del centre de dia. Ens ho vam passar molt be teníem una piscina gran i molt bonica, al costat també hi havia la platja un «xiringuito» per prendre un refresc. Al hotel en un bufet lliure esmorzàvem dinàvem i sopàvem.

Per les tardes vam anar a caminar fins a Cambrils, vam fer un gelat i vam tornar amb el bus. Al dia següent vam caminar pel passeig de Salou tots junts vam gaudir molt. Vam estar tres dies de vacances a la platja ens vam divertir molt hi pensem tornar l'any que ve. Tot va sortir be vam tornar a casa feliços.

També vam anar a cantar al karaoke per la nit.

EXPOSICIÓ FUNDACIÓ SORIGUÉ

Escric aquest article per recomanar-vos que visiteu l'exposició 'In the beginning was ...' de l'artista japonesa Chiharu Shiota, exposada a la Fundació Sorigué.

L'exposició és IMPRESSIONANT, i us ho dic com una persona que no li agrada aquest tipus d'art.
Adjunto fotos de l'exposició perquè pogueu jutjar per vosaltres mateixos si val la pena o no.

2 Tones de pedres i més de 300 km de corda.

545 sabates amb les seves respectives històries.

LA MONA 2014

Vam quedar tots els usuaris i les monitores a l'entrada del parc la Mitjana després vam fer un recorregut d'una hora aproximadament fins al XOP que es una casa rural on es fan dinars, celebracions i també es pot fer estades etc.

Allà vam trobar animals com per exemple porcs, oques, cabretes, galls, conills, galls d'indis i gossos.

Vam estar fent diverses activitats, hi havien dos grups:

• Uns jugaven a futbol els altres jugaven a jocs de pilota com per exemple el joc de l'all i oli que consisteix en ficar-nos en rotllana i per parelles un parava i havia d'enxampar a una persona que no estigués emparellada i que no estigués agafada del braç de l'altre. Per salvar-se de la persona que el perseguia s'havia d'agafar del braç d'alguna persona i l'altra que estava a l'altre braç havia de sortir corrents per que no l'agafés el seu perseguidor. També vam jugar a passar-nos la pilota i a la cadeneta.

• La cadeneta es un joc en el qual un ha d'anar a agafar un altre i quan l' han d'enxampar van els dos a agafar un altre i anar pillar a tots.

• El dinar va estar molt bo amb calçots, carn a la brasa, patates al caliu, carxofes, torrades amb pa, tomates, all i oli. Després amanida i de postre crema catalana amb nata i la mona amb ous de xocolata. I per últim vam fer la caminata de tornada i cadascú va anar a casa seva.

Una experiència per repetir l'any que ve.

EXPOSICIÓN DE LAS MOMIAS EGIPCIAS

El 5 de febrero de 2013 fuimos a ver la exposición de momias egipcias en el caixaforum, la visita era guiada por una chica de las instalaciones. Nos estuvo explicando los diferentes rituales y procesos de momificación, estuvimos mirando los diferentes objetos y momias que habia en la sala. La visita duró unos 45 minutos, el tema era bastante interesante ya que las creencias y la religión que tenian era un concepto diferente al que ahora tenemos.

La visita fue bastante bien, lo único que pasó es que nuestra compañera Eva se desmayó durante la visita, era porque esa mañana no habia desayunado y entre eso y un poco la calor que hacía allí dentro se nos desmayó. Todo pasó muy rapido pero nuestras monitoras Nati y Carmen reaccionaron rápido y enseguida se le pasó.

SORTIDA A BALAGUER

Ha arribat el 2013 i això significa tornar a fer les sortides en diferents ciutats i pobles on ens agrupem  i ens organitzem en grup.

Varem quedar dimecres 30-1-2013 al les 8:30 a l’estació de Renfe per agafar el tren regional entre usuaris i monitores (carmen, nati) i anar xino xano cap a Balaguer.

També i van haver alguns usuaris de la residencia Elisenda de Moncada.

A l’arribar, el grup va anar al centre de dia de Balaguer a fer l’esmorzar. Com a curiositat el centre de dia de Balaguer es troba a sobre del tanatori  el centre.

Una companya del grup, just abans d’arribar va entrebesar amb un esglaó però per sort

No es va fer gaire mal.

Després vam estar una estona per allà, alguns vam anar a prendre el cafè el cafè i quan vam acabar va manar al pavelló on era a prop del centre de dia de Balaguer. Erem bastanta colla . Quan vam arribar el primer que vam fer tothom, sense excepció va ser treure`s les sabates per fer una sessió de pilates que va durar una hora o una mica mes.

Tota la sessió la vam fer amb un professor que semblava ben qualificat  i la veritat es que ho va fer be. A continuació vam fer una mica de rocòdrom per la paret escalant fins on podia cadascú. Allí hi havien unes colxonetes per si algú   queia per no fer-se mal.

Altres vam agafar les pales de ping pong i vam aprofitar que hi havien unes taules muntades per jugar una miqueta fins que van tancar el gimnàs.

Un cop es va acabar l’estona d’oci, ens vam dirigir cap a l’estació, on ens varem dividir per anar a fer  entrepà a  una cafeteria. Ens demanarem una ració gran de patates braves(deu n’hi do s’hi n’eren de grans)  i de tornada cap a l’estació la carmen ens va contar per saber si eren tots .

En resum va ser una experiència positiva.

EXPOSICIÓ A LA PANERA

El dia 12 i 19 de febrer vam sortir tots els usuaris del centre de dia de Lleida a veure una exposicio a la Panera d' uns joves artistes. Vam estar 50 minuts cada dia mirant les obres dels artistes, quadres i escultures.

Sortides lúdiques i culturals

CLOENDA DE L'ACTIVITAT FISICA

2014-06-05 16:39

CLOENDA D'ACTIVITAT FISICA

El dia 3 de juny sobre les 11h vam quedar tots als “ous del Siurana”. Érem els de la Residència Elisenda de Montcada, els de Sant Joan de Déu i els del Club social del Nord de Mollerussa. Vam caminar sobre 1 hora per arribar al “Xop”. Vam jugar a bàdminton i varem baixar per una tirolina. Vam fer dinàmiques en les que vam participar en els diferents recursos amb els altres companys. Vam jugar amb la pilota gran de roba, amb les pales i la pilota groga, també i es va jugar a futbol i sobre les 2 vam anar a dinar. De primer vam menjar amanida d'arròs, una amanida normal, de segon corder i llonganissa a la brasa, pebrot escalivat i una patata al caliu. I de postres “Comtessa” amb una mica de nata. I per últim vam fer el cafè. Després sobre les 4:15 vam marxar caminant fins arribar a la sortida de la Mitjana i cadascú va anar cap a casa seva. Va ser una experiència molt bonica, molt reconfortant i gratificant.

SORTIDA A CAMBRILS

2014-05-29 16:44

Els usuaris del centre de dia de Lleida anirem els dies 11 12 13 de juny a la platja de Cambrils.

Farem passejades al passeig maritim de Cambrils per la tarda sobre les 17:00 hores fins l`hora de sopar.

Pels matins anirem a la platja o a la piscina depen dels usuaris tenim via lliure per fer lo que nos interesi.

El dinar i el sopar el fem al mateix hotel se tracta de bufet lliure.

CAMINADA AL CENTRE DE DIA

2013-04-22 16:32

El dia 26 de març de 2013 els usuaris del Centre de Rehabilitació Psicosocial de Lleida  vàrem fer una sortida  juntament amb els usuaris i professionals de la brúixola i alguns de Sant Joan de Déu. Vam quedar sobre les 10:30h a la plaça de Ricard Vinyes, d’on vam partir direcció cap a l’hospital Arnau de Vilanova i cap al camí del Canal de Pinyana, aproximadament al cap d’una hora i mitja vàrem parar en un local on vàrem fer un descans de mitja hora, ja que hi havia gent que s’havia retrassat una mica pel camí. Més tard, passats uns 30 minuts de descans, vàrem fer mitja volta i ens vàrem dirigir direcció a l’Hospital Arnau de Vilanova on vàrem parar a l’Hospital Santa Maria, on alguns van aprofitar per escaquejar-se. Tot seguit vàrem anar als Camps Elisis i vàrem dinar sobre les 14:00h. Una hora més tard cadascú va marxar cap a casa seva, esgotats dels 10km de la gran caminada.

Fotogalería: Sortides lúdiques i culturals

SORTIDA A TÀRREGA EL DIA 30 D’ABRIL

Vam surtir de Lleida a les 9 de l’estació de trens.

Vam arribar a Tàrrega una hora més tard.

Vam anar al centre de dia de Tàrrega i allí vam esmorzar.

Vam anr a fer una visita cultural que va durar una hora i mitja.Desprès de la visita guiada, vam anar al Centre de Dia  a dinar,ja que celebràven el desè anniversari del centre.

El dinar va estar força bé.El primer plat va ser un pica-pica;patates fregides i olives,de segon una amanida i pollastre a l’ast,i de postre una poma i per finalitzar un pastís de xuxes.Quan vam acabar de dinar vam agafar el tren sobre les quatre de la tarda amb direcció a Lleida.

Caminata als aigüamolls de Rufea

El dimarts dia 7 de maig de 2013 vam quedar tots els usuaris de Centre de Dia i de la Brúixola a les 10:30 a la estació d’autobusos (a l’esclat) per anar a Rufea caminant. Vam sortir a les 10:30 del bar de l’estació d’autobusos i vam començar la marxa. A les 11 del mati vam fer l´habituallament que va preparar una monitora amb el cotxe i amb una taula on va ficar vasos i sucs de taronja, pinya i aigua . Desprès vam continuar caminant i ens vam donar un paper amb fotos d’aus i de plantes que havien i podíem veure pel camí. Entre ells i havien el ànec de coll verd, el bernat pescaire i el martinet blanc, de plantes hi havien l’heura, la balca i la canya…A les 11:30 vam dinar el entrepà a les basses tots tranquil·lament. Mes tard, a les 14:00 o Aixa vam donar mitja volta i vam arribar als cines; Allà a les 15:00 de la tarda, finalment cadascú s’en va anar cap a casa.