Les activitats van adreçades a millorar aspectes de salut ( alimentació, activitat fìsica, son, tractament) aspectes emocionals i cognitius i aspectes que facilitin l'integració a la comunitat.

TALLERS QUE ES REALITZEN:

 

 

Activitat física: Natació, futbol, aerobic, pilates, caminar.

Hàbits de millora: Ens serveix per potènciar l'autonomía personal, l'autocura, l'integració i per potenciar la salut en general.

Salut: Parlem de la salut en general i de la salut mental.

Estimulació cognitiva: Taller que utilitzem per potenciar i incrementar els procesos cognitius.

Premsa: Es una activitat que realitzem per estar informats del que succeix al nostre entorn i sàpiguer del dia a dia.

Espai comunitari: Fem visites als diferents espais de la ciutat( IEI,Centre d'art contemporani la Panera, Caixa forum, UDL)

Lectura i debat: Setmana si setmana no intercambiem un taller dedicat a la lectura d'obres d'interés personal i debats de propostes per millorar la salut, temes actuals, i fins i tot temes més filosofics.

Xarxa-òmnia: Es un taller d'informàtica adreçat a nivell principiant.

Joc dirigit: Són jocs diversos en que participa tot el grup per facilitar la integració i la comunicació. 

Assamblea general: Es un espai dedicat a compartir opinions i millores dels tallers que realitzem.

Habilitats emocionals: Parlar de les emocions i com canalitzar les mateixes emocions.

Habilitats socials: Es un taller dedicat a explicar técniques per com saber-se integrar en la societat.

 

Tallers

Gestió domèstica

2016-05-17 16:41

COM ESTALVIAR ELECTRICITAT?

Consegueix la millor iluminació amb el menor consum seguin alguns consells:

  • Substituint les bombetes convencionals per bombetes de baix consum o fluorescents.

  • Utilizant llum natural sempre que sigui possible.

  • Pintant parets y sostre de colors clars.

  • No deixant encesa la llum si no la estàs utilitzant.

  • Col·loca reguladors de intensitat lluminosa sempre que sigui possible.

  • Sectoritza la iluminació, no sempre necesites tindre totes las llums enceses a la vegada.

  • Utilitza tubs fluorescents per als espais on necesites llum durant mes hores, com la cuina.

  • Neteja les làmpares i iluminaris.

  • Tancar manualment els aparells elèctrics de la llar.

 

COM ESTALVIAR AIGUA?

A casa i el seu entorn; les persones que volen assolir la plena autonomia necessiten fer una sèrie de tasques domèstiques. Per fer aquestes tasques no cal tenir massa aptituds i sobretot molta voluntat.
L'objectiu d'aquestes tasques és conseguir les habilitats i maneig suficient per a portar una rutina que sigui beneficiosa per trobar l'estabilitat i portar una vida saludable.

Tasques com ara fer neteja, escombrar, ordenar la casa, fer-se el llit, vestir-se, rentar-se les dents, posar la rentadora, comprar aliments i productes per a la llar,  cuinar, cosir, planxar, feines de reparació, educar els fills, revisar factures, estalviar diners, estalviar electricitat, estalviar aigua... són essencials per a aconseguir l'autonomia a la llar.

Com estalviar aigua?

A continuació , us donem 10 maneres senzilles i útils per estalviar i reduir el consum d'aigüa diari. Recordem que l'aigua és un be escàs i que no hem d'esperar a èpoques de sequera per evitar el consum innecessari.

    1 - Tanquem les aixetes quan no les utilitzem.

    2 - No utilitzem el vàter com a paperera.

    3 - Fem servir la dutxa en lloc de banyar-nos.

    4 - Reparem les aixetes o cisternes dels vàters que perdin aigua.

    5 - Fem servir la rentadora o el rentaplats amb la càrrega completa i utilitzem, sempre que sigui possible, el programa d'estalvi.

    6 - Fem servir economitzadors a les aixetes.

    7 - Instal·lem cisternes dels vàters amb doble descàrrega.

    8 - Rentem el cotxe en un túnel de rentat o amb una esponja i una galleda en lloc de fer-ho amb una mànega.

    9 - Reguem les plantes de bon matí o al vespre, per evitar l'evaporització.

    10 - No aboquem productes tòxics o nocius per al medi a l'aigua.

Saps quanta aigua consumim?

La següent taula ens mostra la quantitat d'aigua que quotidianament consumim:
      Litres (l)
      Rentant-nos les mans           2 - 18
Rentant-nos les dents     2 - 12
Omplint la banyera     200 - 300
Dutxant-nos     30 - 80
Fent una rentadora     60 - 90
Utilitzant el rentavaixelles     18 - 30
Rentant els plats a mà     15 - 30
Buidant la cisterna del vàter     6 - 10
A la cuina i per beure     10 litres/dia
Netejant la casa     10 litres/dia
Rentant el cotxe     400
Regant 100 m2 de gespa del jardí     400
 
*** Cal considerar que alguns rangs són molt amplis perquè depèn de si es tanca o no l'aixeta.




 

 

 

 

Piscina: una activitat terapèutica i integradora

2016-05-17 16:35

L'activitat física és un dels pilars bàsics de la nostra salut. En el nostre centre de rehabilitació psicosocial s'incideix d'una forma molt especial en el foment de l'activitat física, ja que està comprovat científicament que té una vessant terapèutica i integradora.

Per aquest motiu, cada dijous, els usuaris d'aquest centre preparem les bosses esportives amb el nostre banyador, gorro i equipament necessari, per després poder gaudir dels beneficis d'una sessió de piscina coberta amb monitor.

 

Del centre al gimnàs hi anem caminant. A les activitats aquàtiques també hi assisteixen diversos usuaris de la Residència Elisenda Montcada de Lleida.

 

Les activitats són dirigides i desenvolupades al gimnàs Royal de Lleida. Aquest gimnàs té un compromís amb la societat. Són professionals que dia a dia faciliten l'accés a la pràctica a l'activitat física a tot tipus de col·lectius. Cal remarcar que aquest centre esportiu ha signat diversos convenis de col·laboració amb entitats i associacions de salut, i entre elles el nostre centre de dia de salut mental.

 

Les tres activitats que desenvolupem a la piscina és poolbike, aquatono, aquagym, que consisteixen a fer activitat aeròbica dins del medi aquàtic, beneficiosa per les articulacions i la musculatura. Una de les activitats consisteix a pedalejar dins l'aigua sense parar i gaudir de tots els beneficis d'aquest medi on fem un magnífic treball cardiovascular, ideal pel reg sanguini. Normalment quan finalitzem aquesta activitat aquatica la majoria d'usuaris notem notables millores del estat físic i emocional.

 

 

També realitzem activitats de poca intensitat en què es fa un treball global de tot el cos, físic i psíquic, fent un especial èmfasis al moviment corporal harmònic, treball muscular, de conscienciació de la respiració, la postura i d'observació de les tensions musculars. En aquest treball es busca la participació amb els companys i diferents materials per poder flotar i al mateix temps divertir-se.

 

Al gimnàs ens proporcionen diversitat de comoditats i unes instal·lacions que ens fan més fàcil i còmoda la nostra experiència. Fem una valoració molt positiva d'aquesta activitat i certament creiem que ens ajuda molt en el nostre procés de rehabilitació.