10 exercicis per a l'osteoporosi

2016-01-12 16:31

L'osteoporosi és una malaltia que es caracteritza per la disminució de la massa òssia i el deteriorament dels ossos, de manera que aquests es tornen més fràgils i, per tant, es corre un major risc de patir fractures. En aquest post anem a veure uns exercicis per a l'osteoporosi.

L'osteoporosi pot passar desapercebuda durant molts anys abans que sigui diagnosticada. Apareix com a resultat de diversos factors que influeixen negativament en la qualitat dels ossos. La vellesa, la genètica i la massa òssia que es tingui són alguns d'aquests factors.

A més, si tenim una mala alimentació i una vida sedentària tindrem més probabilitats de patir osteoporosi. En el cas de les dones, la menopausa és una causa comuna.



Programa d'exercicis per a l'osteoporosi



Per evitar o frenar els símptomes de l'osteoporosi podem exercitar el nostre cos, això sí, hem de consultar amb el nostre metge sobre la freqüència i el tipus d'entrenament que hem de realitzar perquè aquest varia segons cada persones.

Exercici 1: Caminar a pas lleuger cada dia durant uns 15 o 20 minuts és idoni per lluitar contra aquesta malaltia.

Exercici 2: Ens recolzem en el respatller d'una cadira i flexionem lleument els genolls. Mantenint l'esquena recta, pugem i baixem poc a poc.

Exercici 3: Davant d'un esglaó o algun tipus d'elevació, pugem i baixem el graó amb una cama i baixem amb l'altra. Repetim unes 10 vegades alternant les cames.

Exercici 4: Col·loquem les mans al clatell i prenem aire profundament alhora que portem els colzes cap enrere. Expulsem l'aire i tornem a la posició inicial.

Exercici 5: Ens vam tombar a terra cap per avall i aixequem lleugerament el braç dret i la cama esquerra, baixem les dues extremitats i pugem el braç esque
rre i la cama dreta. Repetirem el procés 10 vegades, sempre alternant.

Exercici 6: Ens col·locarem davant de la paret amb els genolls lleument flexionats i l'esquena recta. Posarem les mans contra la paret i empenyerem.

Exercici 7: Ens asseurem i estendrem i flexionarem una cama suaument i seguidament l'altra.

Exercici 8: Al costat d'un arbre o una altra superfície ferma col·locarem la mà i ens empenyerem cap a un costat.

Exercici 9: Estirem el braç cap enrere i pressionem contra la paret.

Exercici 10: Estirats cap per amunt i amb els genolls flexionats, elevarem suaument les espatlles.

Esperem que aquests exercicis per a l'osteoporosi et siguin d'ajuda i en qualsevol cas recorda la importància de consultar un metge abans de practicar-los.

Per lluitar contra l'osteoporosi també has de seguir aquestes altres recomanacions: El calci i la vitamina D fonamentals contra l'osteoporosi.